Velkommen til «Kampen for alle»
Publisert:

1 mars spiller Vålerenga sesongens viktigste kamp. Billettprisene senkes til kun èn krone, og formålet er å sette fokus på klubbens sosio-prosjekter.
Lillehammer er motstander i oppgjøret, som er den siste kampen i årets grunnspill. Slik tabellsituasjonen er nå vil den ha direkte betydning på tabellsituasjonen før sluttspillet starter.
Alle billettene i ordinære publikumsområder (unntatt Sotahjørnet og VIP-avdelingen) er senket til kun èn krone pr stk.
-1. mars ønsker vi å krone arbeidet vi har gjort denne sesongen med Vålerenga Ishockeys ulike sosio-prosjekter. Vi er veldig stolte av det vi har levert, og har et sterkt ønske om å invitere alt som kan krype og gå for å markere dette sammen med oss, sier kommersiell leder i Vålerenga Ishockey, Daniel Østbye.
Vålerenga vil for anledningen spille i spesialproduserte drakter som kun brukes ved denne anledningen, og som er fri for reklame.
Logoen "Klubben for alle", som ble laget av Enga Tifo til "Pridekampen" i forrige sesong, vil pryde forsiden.

Vålerenga lanserte sine sosio-prosjekter like før sesongstart, som i all hovedsak består av fire verdistolper.
Med Mobbeombudet i Oslo var vi tydelige med klare budskap både til de som blir mobbet, men også de som mobber. Dette skjedde samtidig som barn på barne-og ungdomskolenivå returnerte til Oslo-skolene etter sommerferien.
-Sammen med Mobbeombudet besøkte vi skoler i Oslo, og lanserte også unike og egenproduserte kampanjevideoer som nådde nesten en million mennesker, sier Østbye.
HER KAN DU SE EN AV VIDEOENE: (artikkelen fortsetter under videovinduet)
Klubben var også blant de første hockeyklubben i Norge som nå jevnlig mottar rapporter der miljøavtrykkene måles. Dette går på transport og logistikk av spillere og publikum, antall flyreiser, hotellovernattinger og energiforbruk i hallen.
-Det neste vi skal måle og jobbe med er å redusere matavfall fra Jordal Amfi, sier Østbye
Sammen med Ung Norge har Vålerengas spillere deltatt på aktiviteter med og for barn på barnehjem og som er under barnevernets vinger.
Det ble også gjennomført en «Bamsekamp» for første gang i historien, der alle inntekter gikk tll Ung Norges arbeid. Hele 107.000 kroner ble samlet inn fra publikum og fra partnere i Vålerengas store samarbeidsnettverk.
SE BAMSENE REGNE NED PÅ ISEN:
Sammen med resten av EHL har Vålerenga også tatt et betydelig klart standpunkt sammen med Oslo Pride. Som de fleste vet spilles det hver sesong en «Pride-kamp» med ekstra fokus på at alle er velkomne i vår klubb, men det har også vært gjennomført «rosa-kurs» og informasjonskvelder for alle spillere og trenere i klubben, fra topp til bredde.
Alt dette ønsker vi å løfte frem når vi møter Lillehammer til sesongens siste seriekamp 1. mars.