Det unike partnerskapet inkluderer blant annet bruk av nye Jordal Amfi til IT-eventer.
Crayon, en verdensledende bedrift innen digital transformasjon, kunngjorde i dag at de blir ny generalpartner i Vålerenga Ishockey - Norges mest meritterte hockeylag.
Partnerskapet er den første av sitt slag for begge parter, og kommer med litt historisk betydning - Crayons medgrunnlegger, Rune Syversen spilte for Vålerenga på 1990-tallet, og ble til og med seriemester med Vålerenga i 95/96-sesongen.
– Hockey lærte meg mye om teamarbeid. Jeg har tatt med meg det jeg har lært på isen og brukt det til å stifte dette selskapet, som nå er nesten 18 år gammelt og har vokst til å være i mer enn 30 land, sier Syversen.
Det var Crayon-gruppens globale markedsdirektør, Tor Ødegaards idé å inngå en sponsoravtale og samarbeid med Vålerenga.
– Et partnerskap med Vålerenga ga rett og slett mening for oss. Kulturen som driver klubben, er den samme som driver vår suksess i Crayon, sier Ødegaard.
Felles grunnlag og Crayons tilnærming til innovasjon er det som bidro til å inspirere sponsoravtalen.
Vålerengas markedssjef, Glenn Jensen, forteller at klubben ønsket å samarbeide med Crayon fordi de tenker utenfor boksen.
– De ønsket å ta sponsoravtalen og gjøre den større, og fant nye måter å utnytte denne typen samarbeid på. I tillegg er det veldig kult med hockeyforbindelsen til Crayons medgrunnlegger, Rune Syversen, sier Glenn Jensen.
Gjennom partnerskapet kan Crayon bruke nye Jordal Amfi, med sine 5 500 sitteplasser, til eventer slik som teknologikonferanser, kundemøter og arenaens VIP-fasiliteter. I tillegg kan Crayos ansatte ha ukentlig trening med lagets trenere.
– Måten Crayon investerer i sine ansatte på, er den samme som vi investerer i våre idrettsutøvere. Det er mye felles grunnlag mellom Vålerenga og Crayon, sier Glenn Jensen.