Onsdag 21. mai slippes sesongkortene for 2025/26.
De siste sesongene har trykket fra tribunen hatt en merkbar økning på Jordal, og «Felt E» har vokst seg til rekordstor størrelse. Det samme har vært tilfelle på bortekamper, der stadig flere reiser med Vertshusbussen for å støtte laget.
For Vålerenga som klubb har hensynet til supporterne alltid veid tungt, og med et stadig økende supporterfelt både på hjemme - og bortebane anses SLO-rollen som et naturlig grep for å møte den økte interessen.
LES OGSÅ: SLIK BLIR TRIBUNEN 2025/26
«SLO» er en forkortelse for «supporter liaison officer», som enkelt oversatt til norsk betyr «supporterkordinator».
-Den fremste jobben til en SLO er å tilrettelegge for supporterne både på hjemmebane og bortebane, og være et bindeledd mellom supporterne og administrasjonen i Vålerenga, sier påtroppende Vålerenga-SLO, Kevin Harbosen.
Harbosen har lang fartstid fra supportermiljøet, både rundt Vålerenga Fotball og Vålerenga Ishockey, og har også en ledende rolle i «Enga Tifo».
For Vålerenga som klubb har hensynet til supporterne alltid veid tungt, og med et stadig økende supporterfelt både på hjemme - og bortebane anses SLO-rollen som et naturlig grep for å møte den økte interessen.
-Når vi vokser, vokser også ansvaret vårt. Med en egen SLO ønsker vi å sikre at alle supporterstemmer blir hørt, at trivsel og trygghet på Jordal ivaretas og at vi sammen fortsetter å bygge en sterk tribunekultur med engasjement og lidenskap. I Vålerenga regnes supporterne som en del av laget, og ved å opprette en SLO-rolle anerkjenner vi dette fullt ut, sier daglig leder i Vålerenga Ishockey,, Jonas Oppøyen.
Vålerengas SLO kan enten kontaktes på tribunen på Jordal eller under Vålerengas bortekamper, og nås også på e-postadressen [email protected].